איך להשיג עבודה כנהג

מערכת שורש  יב חשוון, תשפב  10/18/2021

עבור מרבית האנשים שבוחרים לעסוק במקצוע זה, מדובר במשרה נוחה ומתגמלת, המשלבת בין האהבה לנהיגה לשכר חודשי נאה.
.......................

איך להשיג עבודה כנהג

צילום: freepik

משרת נהג היא לא משרה רגילה וגם לא משרה קלה. להיות בדרכים שעות ארוכות, להפיץ סחורה או להסיע נוסעים – זה ללא ספק שוחק. עם זאת, עבור מרבית האנשים שבוחרים לעסוק במקצוע זה, מדובר במשרה נוחה ומתגמלת, המשלבת בין האהבה לנהיגה לשכר חודשי נאה. בין אם אתם מחזיקים ברישיון לנהיגה ברכבים קטנים, החל ממוניות ועד לוואנים ובין אם יש לכם רישיון נהיגה למשאיות כבדות, כשמחפשים עבודה כנהגים חשוב לעשות את זה נכון כדי להוציא את המקסימום ולמצוא משרה שתוכלו לאהוב ולהתמיד בה.

מה טווח השכר של נהגי משאיות?
כפי שניתן לראות במודעות דרושים נהגי משאית, שכר נהגי משאיות מורכב ממספר פרמטרים, כמו שנות ותק על המשאית, משקל המשאית, סוג המשאית (סגורה, פתוחה, קירור) וסוג הנסיעות – נסיעות קצרות בעיר או נסיעות בינעירוניות. באופן כללי, נהגים מתחילים במשאיות עד 12 טון מקבלים לרוב שכר התחלתי שנע בין 6,000-8,000 ₪ לחודש. את השכר ניתן להעלות לאחר מספר שנות ותק וגם אם עולים במשקל המשאית. למשל, נהגים שנוהגים על משאית של מעל 15 טון, משתכרים בטווח של 10,000-13,000 ₪. כך או כך, כיום ידוע שנהיגה על משאית היא מקצוע משתלם, בפרט עבור מי שאוהב לנהוג.

אילו תעודות לימוד צריך שיהיה לנהג משאית?
כדי לנהוג על משאית, יש להוציא כמובן רישיון נהיגה על משאית עד 12 טון שזה המינימום. הגיל המינימלי הוא 17.5, כשחלק מהנהגים מוציאים את הרישיון לפני הצבא, במסגרת תפקיד צבאי אליו הם יתגייסו, והיתר – אחרי השירות. כדי להוציא את הרישיון יש גם לעמוד בבדיקות רפואיות – להוציא טופס רש"ל 18 ולעבור בדיקת עיניים. הסיבה לכך היא שנהגים על רכב משא כבד, כמו נהגים ברכב ציבורי למשל (אוטובוס/מונית) נושאים באחריות רבה יותר ונוהגים על כלי מורכב יותר, ולכן נדרשים לביצוע של בדיקות רפואיות שונות. ומה אם יש לכם רישיון לרכב פרטי? כל מה שתצטרכו זה לעבור 20 שיעורי נהיגה לפחות לפני הטסט.

הכישורים הדרושים לנהיגה במשאית
עבודה כנהג משאית מצריכה בראש ובראשונה אחריות רבה, ובנוסף אליה גם תכונות אופי חזקות. במהלך עבודתו, הנהג בא במגע עם אנשים שונים, החל מלקוחות, דרך עובדים ועד לספקים – ובכל מפגש שכזה הוא נדרש ליחסי אנוש טובים ולייצוגיות. בגלל שהוא חלק מרכזי בשרשרת, נהגים צריכים להקפיד על יכולת עבודה תחת לחץ וקור רוח וכמובן עמידה בזמנים, כיוון שכל עיקוב מצדם – עלול להשפיע על היום כולו. מלבד זאת, כמובן שיש חובה לדעת לנהוג על משאית ולהיות בעל יכולת תגובה מהירה וחדה.

הכנה לראיון עבודה

  • סוגי הנסיעות שמוכנים לעשות – האם אתם מוכנים לעשות נסיעות בין עיר לעיר, במשך שעות ארוכות, או שאתם מעדיפים נסיעות בתוך העיר?לכל אחת מהאפשרויות יש את היתרונות והחסרונות שלה, וכדאי שתהיה לכם העדפה. בצורה הזו תוכלו להגיע לראיון העבודה כשאתם ממוקדים יותר.
  • לחשוב מראש על השאלות – הכינו לעצמכם דף עם שאלות בנוגע למשרה, ואל תתביישו להציץ בו במהלך הריאיון. שאלות לדוגמה: סוג הנסיעות, שעות עבודה, האם תיתכן הקפצה מהבית, סוג המשאית, הרכב הסחורה וכדומה.
  • בגרות ורצינות – זכרו שעבודה בתור נהג היא עבודה הדורשת אחריות רבה, רצינות ובגרות, כיוון שיש לכם אחריות לא רק על עצמכם אלא על אנשים נוספים, וכמובן על כסף ומשימות של החברה שמעסיקה אתכם. אחד הפרמטרים החשובים ביותר במהלך ראיון עבודה הוא להראות בגרות ואחריות.
  • הפרטים הקטנים ותנאי העבודה – בסופו של דבר, גם אם אתם מאוד אוהבים לנהוג, אל תשכחו לשאול על הפרטים החשובים שנוגעים למשרה:שעות עבודה, תנאים, שכר הטבות ועוד.